logo

Autosesizare vs Telegraph.md

Un grup de consumatori de produse mass-media au sesizat publicarea de către portalul Telegraph.md a articolului „(foto) 150 de euro, cam atât cer studentele de la ASEM pentru o partidă de sex cu un turc”, în titlul căruia se fac afirmaţii generalizatoare despre studentele ASEM, iar în text este inclusă convorbirea privată a unor persoane private.

Consiliul de Presă s-a autosesizat în acest caz.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Autosesizare privind difuzarea unui reportaj la Publika TV

Consiliul de Presă s-a autosesizat, urmare a adresării unor reprezentanţi ai comunităţii rromilor, privind difuzarea de către postul de televiziune Pubika TV la 4 noiembrie 2017 a reportajului “Hoţii nu mai au nici o şansă. În Rezina a fost instalat un sector de supraveghere de vecinătate”, în care comunitatea rromilor ar fi prezentată discriminatoriu şi ar fi promovate stereotipurile despre această minoritate etnică prin inocularea opiniei că rromii sunt cei care fură şi reprezintă un potenţial pericol public.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Autosesizare privind publicarea de către Kp.md a unui articol care conţine afirmaţii stigmatizante despre persoanele cu probleme de sănătate mintală

Consiliul de Presă s-a autosesizat privind publicarea de către portalul Kp.md a articolului «По Кишиневу ходят люди - «бомбы»!», în care se afirmă că ”după închiderea Spitalului Clinic de Psihiatrie fiecare dintre noi a nimerit în grupa de risc” (citat din articol), că locuitorii Chişinăului riscă să fie atacaţi de pacienţii acestui spital, se fac afirmaţii stigmatizante despre persoanele cu probleme de sănătate mintală.

Decizia Consiliului de Presă aici.


Autosesizare vs Kp.md

Consiliul de Presă s-a autosesizat, urmare a unor sesizări transmise de mai mulţi consumatori de produse media, privind publicarea de către portalul Kp.md şi ziarul «КП в Молдове» a articolului «Жительницу Кишинева избили в поликлинике за то, что она говорила на русском!» care ar încălca normele deontologice jurnalistice de documentare şi prezentare a informaţiei şi ar putea instiga la ură interetnică,

Decizia Consiliului de Presă aici.


Autosesizare vs Jurnal TV

Consiliul de Presă s-a autosesizat, urmare a apelului unui grup de pompieri şi salvatori către mai multe instituţii publice, organizaţii neguvernamentale şi ambasade/reprezentanţe străine în Republica Moldova, în care semnatarii au cerut să se ia atutidine faţă de un episod din emisiunea ”Ora de ras”, difuzată de postul de televiziune Jurnal TV la 20 noiembrie 2016, în care, potrivit autorilor apelului, ”memoria unui adevărat erou a fost dezonorată public”, iar ”jurnaliştii au încercat să-şi bată joc de drama şi suferinţele familiei pompierului Ivan Nogailîc căzut la datorie, în urma incendiului din sectorul Ciocana al municipiului Chişinău”.

Decizia Consiliului de Presă aici.


Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea dublului omor de la Soroca, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?