logo

Plângere Ion Prodan vs Drochia.report

Domnul Ion Prodan, primarul satului Chestrosu, raionului Drochia, a depus o plângere în care solicită examinarea articolului „«Diavolul» se cunoaşte în detalii”, publicat de site-ul Drochia.report, privind corespunderea normelor Codului deontologic al jurnalistului din Republica Moldova; reclamantul consideră articolul „jignitor şi lipsit de substrat factologic”.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere Silvia Radu vs TV8

Doamna Silvia Radu, Primar general interimar al municipiului Chișinău, a depus o plângere împotriva jurnaliştilor postului de televiziune TV8, în care este reclamat „comportamentul jurnalistic în raport cu fetiţa mea minoră” și se afirmă că la 23 ianuarie 2018, între orele 12.00-14.00, în timp ce ea se afla la locul de muncă, o echipă de reporteri ai postului de televiziune TV8 a fost la domiciliul său pentru a realiza un reportaj. Citat din plângere: „Reporterii postului au sunat la uşă, iar fiica mea în vârstă de 9 ani le-a răspuns. Reporterii postului au incercat să obţină de la ea informaţii care ţin de natura privată a vieţii mele şi a familiei. (...) Din punctul meu de vedere, ca părinte, interogarea unui copil de 9 ani reprezintă o acţiune de hărţuire, care se sancționează într-un stat de drept”. Totodată, în plângere se menţionează că „pe site-ul TV8 au fost acceptate comentarii pline de injurii la adresa fetiţei mele și a mea, care au stat ore întregi fără să fie moderate”. Reclamanta a accentuat că nu are obiecţii faţă de reportajul realizat de reporterii TV8, ci faţă de comportamentul acestora în raport cu fiica sa. Reclamanta a solicitat Consiliului de Presă să dea o apreciere deontologică acestui caz.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Solicitare examinare reportaj TV 8

Postul de televiziune TV8 a solicitat Consiliului de Presă să analizeze respectarea normelor deontologice în reportajul „Gospodari doar declarativ. Gheață și mormane de zăpadă în fața porții lui Filip, Dodon și Radu”, difuzat pe 24 ianuarie 2018.

TV8 a adresat această solicitare în contextul acuzațiilor lansate pe 25 ianuarie 2018 de către primarul general interimar al Capitalei, Silvia Radu, de nerespectare a normelor deontologice și a regulilor jurnalistice la realizarea reportajului.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere Glasul Naţiunii vs Timpul

Publicaţia Periodică “Glasul Naţiunii” a depus o plângere, în care se afirmă că articolul ”Stop FALS! Unimedia, Independent şi Glasul au publicat documente false. PDM publică o dezminţire şi semnalează că aceste site-uri servesc interesului grupului de infractori Ţopa-Usatîi”, publicat de portalul Timpul.md la 23 septembrie 2017, conţine acuzaţii neadevărate, ”ofensatoare, lipsite de colegialitate şi deontologie profesională privind legăturile oculte” (citat din sesizare).

Decizia Consiliului de Presă aici.

Plângere spitalele raionale din Căuşeni şi Cantemir şi SCMC „V. Ignatenco” vs E-sanatate.md

Administraţiile IMSP Spitalul raional Căuşeni „Ana şi Alexandru”, MSP Spitalul raional Cantemir şi IMSP SCMC ,,V. Ignatenco” au depus plângeri împotriva articolului “Nu mai sunt bani pentru salariile doctorilor. Mărturii şi documente secrete confirmă o lipsă de zeci de milioane de lei pentru plata acestora”, publicat de portalul E-Sănătate.md.

Decizia Consiliului de Presă aici.

Sondaj

Poliția a publicat o secvență de 3,5 minute de la reconstituirea dublului omor de la Soroca, în care bănuitul povestește în detalii cum a comis crima. Multe instituții media au preluat ”filmul” integral.Au procedat corect sau au greșit?